Biznes na rynkach zagranicznych

UW: inicjatywy dla otoczenia, I edycja, semestr letni, rok akademicki 2016/2017

ścieżka: Firmy

 

projekt: Biznes na rynkach zagranicznych – poszukiwanie nowych partnerów i rynków zbytu

Termin: poniedziałki, 11:30-14:45

Miejsce: sala Uniwersyteckiego Centrum Wolontariatu (parter BUW)

 

Ten projekt to propozycja dla tych, którzy – niezależnie od kierunku studiów – chcą doskonalić swoje kompetencje w zakresie prowadzenia biznesu we współpracy z firmami faktycznie działającymi na rynku. Zespół studentów i doktorantów pod kierunkiem dr Magdaleny Marczewskiej z Wydziału Zarządzania UW zajmie się poszukiwaniem nowych partnerów dla prężnie działającej firmy eksportowej. Udział w projekcie pozwoli  zapoznać się z metodami prowadzenia analiz biznesowych, w tym analiz interesariuszy i ryzyka, podejmowania decyzji biznesowych, nawiązywania kontaktów z podmiotami z zagranicy oraz prowadzenia negocjacji. Oprócz przygotowań merytorycznych działania obejmują spotkania z dostawcą z obecnej sieci firmy, wizytę na giełdzie Bronisze, a dalszej kolejności uczestnicy zajmą się wyborem nowych potencjalnych rynków zbytu i następnie partnerów biznesowych, m. in. dzięki współpracy z biurami radców handlowych przy ambasadach, izbami handlowymi i gospodarczymi, a także podczas wizyty na IV Międzynarodowych Targach Żywności i Napojów w Warszawie. Efektem ma być strategia pozyskania nowych partnerów biznesowych.

 

Chcesz dołączyć do projektu? Zapoznaj się z zasadami rekrutacji.

 

Tutorka: dr Magdalena Marczewska, Wydział Zarządzania UW

Zajmuje się zagadnieniami z zakresu zarządzania projektami i innowacjami oraz zarządzania technologiami środowiskowymi. Uczestniczyła w badaniach realizowanych m.in. na zlecenie Ministerstwa Środowiska, Urzędu Patentowego RP, Światowej Organizacji Własności Intelektualnej oraz prowadziła projekt badawczy finansowany przez Narodowe Centrum Nauki. Ma doświadczenie w prowadzeniu szkoleń i zajęć dydaktycznych dla studentów Wydziału Zarządzania UW, słuchaczy Uniwersytetu Otwartego UW, przedsiębiorstw oraz administracji. Współpracuje z biznesem jako specjalista do spraw strategii i rozwoju. Uczestniczka licznych programów wymiany międzynarodowej, m.in. na University of Kentucky, London School of Economics and Political Science, Universita degli Studi di Padova, Universita degli Studi di Ferrara oraz Lund University. Ekspert Komisji Europejskiej w obszarze innowacyjności.

Partner projektu: firma eksportowa ANWER

Firma istnieje od 1993 roku. Zajmuje się sprzedażą i konfekcjonowaniem owoców i warzyw. Głównym rynkiem eksportu jest Rosja, Białoruś, Mołdawia, Litwa i Łotwa. Firma cieszy się zaufaniem i uznaniem współpracujących odbiorców.

 

Dołączając do tego projektu nauczysz się:

  • prowadzenia analiz biznesowych (w tym analizy interesariuszy oraz ryzyka);
  • pisania ofert i nawiązywania kontaktów z różnymi podmiotami gospodarczymi (zarówno instytucjami, jak i biznesem);
  • prowadzenia negocjacji i komunikacji B2B;
  • podejmowania i znaczenia decycji biznesowych;
  • wykorzystywania w praktyce interdyscyplinarnej wiedzy z różnych dziedzin.

Ponadto:

  • możesz zaliczyć OGUN (60 godz., 3 pkty ECTS) lub praktyki (90 godz.),
  • otrzymasz rekomendacje i zaświadczenia,
  • zdobędziesz umiejętności przydatne w życiu zawodowym i społecznym,
  • nawiążesz nowe znajomości,
  • otrzymasz 16h certyfikowanego szkolenia z komunikacji, pracy zespołowej i zarządzania projektem.

 

Od przyszłych uczestników oczekujemy:

  • chęci do pracy w grupie,
  • dyspozycyjności przez cały okres projektu,
  • otwartości na innych i chęci do rozwijania swoich kompetencji,
  • zainteresowania rozwojem w kierunku biznesowym;
  • gotowości do podejmowania nowych wyzwań;
  • znajomości przynajmniej jednego języka obcego na poziomie B2 lub wyższym.

Mile widziane:

  • podstawowa wiedza na temat prowadzenia negocjacji i komunikacji B2B;
  • znajomość rynku eksportowego w Polsce;
  • wiedza z zakresu zarządzania i ekonomii;
  • doświadczenie we współpracy w firmami.

 

Podejmij wyzwanie i dołącz do projektu!

 

 

logo-su-bz-wbk-rgb Program „UW: inicjatywy dla otoczenia” funkcjonuje w ramach programu Santander Universidades, który jest realizowany w Polsce przez Bank Zachodni WBK.

uw-logotyp_pl
Koordynator Programu:
Gaweł Pasek vel Paszkowski
Uniwersyteckie Centrum Wolontariatu
ul. Dobra 56/66, 00-312 Warszawa
tel: (22) 55-27-201
e-mail: ido[at]uw.edu.pl
f_icon-svg

banerbwr1Biuro ds. Wspomagania Rozwoju UW,
ul. Krakowskie Przedmieście 26/28,
00-927 Warszawa

logo_ucw_podstawa_rgb logo-biura-karier